billede_2023-12-27_184612516.png

Korets Historie

KOLDING BYKOR

Kolding Bykor er en forening under FOF (Folkeligt Oplysnings Forbund) og er stiftet i 1989.
Koret består af ca. 50 medlemmer, som alle er fælles om interessen at synge viser, gospel, spirituals, jazz, jive, salmer og meget andet.
Koret har siden stiftelsen været under ledelse af Jens-Jørgen Hedeskov, og dirigeres i dag af Inge Hedeskov.
Vi er blevet fortalt, at vi er et "smilende og levende kor" hvilket vi da kun positivt kan forholde os til...

Vi var det første kor i byen til overvejende at synge populærmusik og rytmisk musik, og har i tidens løb medvirket i mange koncerter i både ind- og udland og samarbejdet med mange såsom Sigurd Barrett, Trine Gadeberg og Sønderjyllands Symfoniorkester

Kolding Bykor fejrede i efteråret 2015, 25 års jubilæum med et brag af en koncert på Kolding Teater med Trine Gadeberg som solist.
Et 22 minutters uddrag og interview kan ses herunder.

Vi havde også en koncert i, Dalby Kirke, 2. Advent i år 2002

Video kan man se herunder

Hvad synger vi?

Vi er, hvad man kunne kalde et rytmisk folkekor, men kan også godt finde på at synge klassisk. Først og fremmest så varieret som muligt.

billede_2023-12-27_193832375.png

Kendisser

Koret har igennem tiderne samarbejdet med følgende ”kendisser”

Sønderjyllands Symfoniorkester